منطقه گردشگری هفت چشمه با آبشاری عظیم در قلب جاده چالوس

اگه مشتری وبلاگم باشید، شاید بخاطر بیارین که در مورد آبشار زیبای خور و چشم انداز های زیبای مسیر منتهی به اون برایتان نوشتم.

اگه اون منطقه رو دیدین و ازش خوشتون اومد پس درنگ نکنید که یه جای توپ جدیدی به نام هفت چشمه در همون نزدیکی کشف گردید!!

منطقه هفت چشمه در حوزه استحفاظی روستای ارنگه واقع شده و واسه دسترسی به اونجا کافیه که مسیر جاده چالوس رو برونین و همینکه تابلوی ارنگه رو دیدین از سرعت خودتون کم کنید و جلوی رستوران هفت چشمه بایستید و از پارکینگ رستوران استفاده کنید و ماشینتون رو اونجا پارک کنید. (هزینه پارکینگ 8000 تومان قبل از حذف یارانه ها!) - 35° 56' 18.81" N  51° 4' 19.28" E

نمای پارکینگ از بالا

ما به اتفاق خانواده دوست عزیزم که از تهران می اومدن سر ساعت 8 صبح یه روز جمعه تابستونی اول جاده چالوس قرار گذاشتیم و پس از عبور از کمی ترافیک حدود ساعت 9:30 صبح رسیدیم پارکینگ رستوران هفت چشمه.

برنامه ریزی ما به این شکل بود که ابتدا سبک بار و فقط به همراه صبحانه مختصری به سمت آبشار بریم و پس از دیدن آبشار و مناظر طبیعی مسیر یه جای مناسبی رو واسه اطراق و صرف ناهار در نظر بگیریم.

شاید شما هم تجربه تفریح در کنار رودخونه کرج رو داشته باشین و می دونید که خطرات و مشکلات خاص خودشو داره از جمله عم دسترسی به جای پارک مناسب ، خطر سقوط در داخل رودخونه ، فضای کم جهت بساط پهن کردن و شلوغی بیش از اندازه بخصوص در آخر هفته.

واسه اینکه از شر همه این موارد گفته شده خلاص بشین ، مسیر آبشار زیبای هفت چشمه رو انتخاب کنید.مسیر پیاده روی بسیار بسیار زیبا در کنار رودخانه کوچک و در عین حال بسیار دلپذیر و قشنگ در زیر سایه درختان حاشیه رودخانه اونچنان لذت بخش و مفرح هست که پسر بچه های نازنین مون آرمان و بردیا هم اصلا احساس خستگی نکردند و پا به پای ما تا آخر مسیر اومدند و کیف کردند.

مسیر انتقال آب و پیاده روی

نصف مسیر رو برید به چند آبشارک زیبا و چسبیده به هم می رسید که به هفت چشمه معروفن، شکوه طبیعت رو اونجا به چشم می بینین، چه بگم که توصیف ناشدنی و فقط باید خودتون با چشم خودتون ببینید و با دلتون حسش کنید.!

آبشارهای هفت چشمه

حداقل یه ساعتی رو اونجا زمین گیر می شین و اصلا دست خودتون نیست.

از اونجا که بگذرید بعضی از جاها رو باید دل به دریا بزنید و تا زانو برین توی آب.

پیشنهاد بنده اینه که زن ذلیل بازی در نیارین و همسرتون رو کول نکنید تا از آب رد بشین! آخه بلاخره تا آخر مسیر اون هم بایستی بره توی آب و لذت قدم زدن توی آب رو ببره!

البته اگه کولش کنید این کارتون توی ذهنش بعنوان خاطره خوب می مونه. (در عجبم که چرا فقط ما مردها باید خالق این خاطرات باشیم!)بگذریم که بحث بیشتر از این مشکل ساز میشه.

به انتهای مسیر که نزدیک میشین صدای آبشار پرآب و عظیم هفت چشمه گوشتان را قلقلک میده.

آبشار

وای وقتی می بیندش تازه متوجه میشین که چه جاهای زیبا و دیدنی بغل گوش مون در اطراف تهرون هست و حسرت که چرا زودتر از اینها نیومدیم!

آبشار هفت چشمه

بیخیال حظش رو ببرید و بعد واسه اونهایی که نرفتن تعریف کنید که اون هم لذتی داره.

بعد از اینکه اونجا هم کلی عکس گرفتیم و آب بازی کردیم به سمت مبدا راه افتادیم به امید اینکه یه جایی رو واسه اطراق کردن و صرف ناهار انتخاب کنیم.

به طور کاملا اتفاقی مجبور شدیم جایی که پر از زباله های پلاستیکی و بطری و ... بود رو انتخاب کنیم.

خوب تقسیم وظایف اینجوری شد که من برم سراغ پارکینگ و اوردن وسایل ناهار از ماشین و دوست عزیزم آقا مهدی شهردار شد و مسئول نظافت اونجا!

البته از شانس خوب ما خانم ها به اتفاق بچه ها در چند صد متری اونجا کنار آب نشسته بودند و صحنه زباله های اونجا رو ندیده بودند وگرنه عمرا می شد راضی شون کرد تا اونجا اطراق کنیم!

خلاصه کنار رودخونه ای که پر از تخته سنگ های بزرگ واسه نشستن داشت جاگیر شدیم و شروع کردیم به محیا سازی آتش واسه  کباب کردن جوجه کباب ناهار.

محل اطراق

درست در 50 متری اونجا یه آبشار کوچک ولی بینهایت زیبایی بود که از مسیر داخل آب رودخونه قدم می زدیم و چند دفعه ای رو به دیدنش رفتیم.

آبشار

خیلی باحال بود و واقعا لذت بردیم، بچه ها هم که ماهیگیری کردن و سرگرم بودن (منظور از ماهیگیری کردن، فرو بردن چوب داخل آب و توهم ماهیگیری!) و خانوم ها هم مدت زیادی رو اختصاص به ورزش فک هایشان دادن!

شاید باورتان نشه تا ساعت 7:30 عصر اونجا بودیم و بدون احساس خستگی آش دبشی که همشهری مون (همسر آقا مهدی) پخته بود رو خوردیم و بسمت منزل برگشتیم.

جاتون خالی بود و واقعا خوش گذشت.

+ نوشته شده توسط حسن ابراهیمی خوشدل در چهارشنبه 23 تیر1389 و ساعت 16:46 |

آبشار زیبای خور در مجاورت پیست اسکی خور و جاده کرج به چالوس

شاید شما هم مثل من از اینکه برنامه ریزی درست و حسابی برای استفاده از تعطیلات آخر هفته نداشته اید کلافه شده باشید.ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر ، تعطیلی شنبه رو به همراه داشت و خوب ما هم که فقط جمعه ها تعطیل هستیم و سر کار نمی ریم ، دو روز تطیلی بدون برنامه ریزی قبلی واسه تفریح و صفا بیشتر اذیتمون می کنه.

القصه، به پیشنهاد یکی از دوستان تصمیم گرفتیم عصر روز جمعه(4 تیر 1389) بریم دیدن آبشار خور در جوار پیست اسکی خور – جاده کرج به چالوس.

از اونجائیکه پسرمون چهار سالش تموم شده دیگه آمادگی سفرهای زحمت دار رو باید پیدا کنه! خوب اینجائیکه ما انتخاب کرده بودیم کمی پیاده روی کوهستانی داره و این وروجکمون هم خوب از پسش بر اومد.

تابستانه و گرمای آفتابش، واسه رفتن به این آبشار یا باید صبح زود رو انتخاب می کردیم که مستلزم حرکت از خونه ساعت 5 صبح بود یا اینکه عصر که کمی از گرمای آفتاب فرو کش کرده باشه، خوب واضح و مبرهن است که تا لنگ ظهر روز جمعه خوابیدیم و ساعت 17:30 از دهاتمون راه افتادیم به سمت سد کرج.

در نزدیکی های سد کرج یه تابلویی رو میبینید که روش نوشته خوزنکلا ( 35° 56' 33.83" N  51° 4' 42.97" E )  بپیچید به راست و مسیر پیست اسکی خور رو دنبال کنید، تکرار می کنم مسیر پیست اسکی خور.

خوشبختانه کل این جاده فرعی آسفالته هست و تقریبا مقیاس کوچکی از جاده اصلی کرج به چالوس است.جاده به طول 16 کیلومتر از جاده اصلی کرج به چالوسه و دقت کنید که آرتیست بازی در نیارین و درست رانندگی کنید وگرنه کلی آدمو تو دردسر میندازین تا از پایین دره بکشنتون بالا!! البته خدا نصیب دشمنتون هم نکنه.

انتهای جاده به روستای سرسبز خور می رسه این روستا کلی درختان میوه از قبیل آلبالو ، گیلاس و گردو داره ، خوب ماشینتونو همون جا پارک کنید.

ساعت 7 بعد از ظهر شده بود و ما تازه پیاده روی مونو شروع کردیم.

خوشبختانه یه کانال کوچک سیمانی پرآب راهنمای خوبی برای مسیر هست که راه رو هم گم نمی کنید.

در طول مسیر مناظر و چشم انداز زیبایی از طبیعت، چشم های آدم رو نوازش می ده و سوژه های خوب عکاسی نیز فراهم می کنه.

35° 54' 38.00" N  51° 9' 33.01" E

متاسفانه مناظر زشت که حداقل برای دقایقی اعصاب آدمو می ریزه بهم رو هم میبینید!!

با توجه به اینکه پسرکمون قدم های کوچیکی داره و نیاز به کمک داشت مسیر رو یک ساعته پیمودیم و به انتهای راه و آبشار زیبای مورد نظر رسیدیم.

35° 54' 5.00" N  51° 10' 0.00" E

آبشاری پر آب که صدای اون گوش ها رو نوازش می ده و چقدر لذت بخشه عظمت و زیبایی اون.

35° 54' 3.96" N  51° 10' 2.36" E

راستشو بخواید این آبشار از آبشار های زیبای استان گلستان که قبلا در موردشون نوشته بودم چیزی کم نداره و کاملا برابری می کنه.

35° 54' 8.56" N  51° 10' 1.25" E

خوب بعد از اینکه کلی عکس گرفتیم و با آب خنک آبشار آب بازی کردیم ، راه برگشت رو در پیش گرفتیم و ساعت 8:45 عصر رسیدیم پای ماشین و هوا گرگ و میش بود و کلی هم از این بازدید لذت برده بودیم.

چند تا نکته رو می خوام بهتون سفارش کنم باشد که راهنمایی باشه واسه اینکه بیشتر لذت ببرید(در صورتیکه برنامه تابستونی داشته باشین):